вівторок, 31 березня 2020 р.

Географія 11 клас 01.04.2020 року

ЗАВДАННЯ
ДЛЯ САМОСТІЙНОГО ОПРАЦЮВАННЯ ПІД ЧАС КАРАНТИНУ
(ЗА РОЗКЛАДОМ середа  01.04.2020 РОКУ)
виконати до 08.04.2020 року

ГЕОГРАФІЯ
11КЛАС


1ОПРАЦЮВАТИ §26.
ТЕМА: ВИРОБНИЦТВА ВТОРИННОГО СЕКТОРУ. ОСОБЛИВОСТІ ОКРЕМИХ СКЛАДОВИХ ТРЕТИННОГО СЕКТОРУ. ФОРМУВАННЯ "ІНФОРМАЦІЙНОГО СУСПІЛЬСТВА". 

2. ПОВТОРІТЬ  ПРО ГЛОБАЛЬНІ ЛАНЦЮГИ ДОДАНОЇ ВАРТОСТІ У ВИРОБНИЦТВІ
ЧОРНИХ МЕТАЛІВ, АЛЮМІНІЮ, МІДІ. ЧИННИКИ ТА ФОРМИ
СПЕЦІАЛІЗАЦІЇ КРАЇН. 


У глобальних ланцюгах доданої вартості можуть бути задіяні компанії (підприємства) кількох країн, розміщених на різних континентах.Тому країни мають різну міжнародну спеціалізацію. Кінцеві споживачі товарів чи виробів ще більшерозпорошені по світу.
Виробництво продукції кольорових металів (зокрема алюмінію,міді) має кілька виразних стадій.
 Приклад глобального ланцюга доданої вартості за участі України: Гвінея видобуває лише боксити, Україна переробляє їх на оксид алюмінію, Росія виробляє з нього товарний алюміній, який переважно збувають машинобудівним компаніям США. Весь ланцюг від видобування до збуту кінцевої продукції є глобальним, і відповідні підприємства входять до складу єдиної ТНК«Русал», яка контролює 40 % світового ринку первинного алюмінію.

Подібна ситуація і з виробничим ланцюгом у мідній промисловості, де одна група країн спеціалізується на видобуванні сировини з вмістом міді (наприклад, Чилі), друга — на її первинній переробці (наприклад, ДР Конго), а третя — на рафінуванні металевої міді (наприклад, Німеччина). Значною мірою це зумовлено наявними можливостями залучення місцевих ресурсів і спеціально підготовлених трудових кадрів, а також державною політикою із залучення ТНК до створення необхідних виробничих потужностей (наприклад, «Ріо-Тінто»).

Особливістю ринку чорних металів є тісний зв’язок між розміщенням виробничих потужностей з виплавки первинного чавуну та сталі й прокатом масових видів сталевої про дукції. Головні потужності контролює ТНК «МітталСтілл», яка створила глобальні ланцюги доданої вартості. Наприклад, на її металургійний завод у м. Дюнкерк (Франція) залізну руду завозять з Бразилії, кам’яне вугілля — з Польщі та Південної Африки, а готовий прокат постачають на машинобудівні підприємства Франції та інших країн-членів ЄС.
Процес переробки руд чорних і кольорових металів та випуску кінцевої продукції прокату не має обмежень щодо розміщення виробничих потужностей, тому у світі існують як великі металургійні комплекси, так і малі заводи, сировиною для яких переважно є брухт відповідних металів. Великі підприємства переважно орієнтовані на експорт, а малі — на забезпечення внутрішніх потреб. Більшість міжнародних поставок становлять великі партії масових виробів із чорних металів та сталі, що відбуваються в рамках виробничої кооперації з машинобудівними заводами на довготривалій основі.
Лише найбільші світові виробники чавуну і сталі мають власні глобальні ланцюги від сировини до випуску готового прокату.
Тому головними чинниками розміщення підприємств чорної металургії є поєднання ціни залізорудної сировини із ціною на сталь у країнах збуту готової кінцевої продукції. Це дає змогу визначити довготривалу прибутковість відповідного виробництва.
Зосередження більшої частини сучасних підприємств металургії в Китаї привело до змін у міжнародній спеціалізації інших країн світу. Малі розвинені країни спеціалізуються на експорті та виробництві окремих видів прокату. Наприклад, Бельгія має міжнародну спеціалізацію на виробництві плоского прокату з легованої сталі.
Так само країни, що розвиваються, які володіють власними великими покладами залізної і марганцевої руди та кам’яного вугілля, успішно розвивають власну чорну металургію, орієнтовану на експорт.
Наприклад, у Бразилії більшість нових сталеливарних заводів постачають за кордон товарні сляби за значно меншою ціною, ніж на світовому ринку. 
Більшість продукції на світовий ринок постачають великі спеціалізовані ТНК, такі як «ЮнайтедСтіл» (США). Ці компанії-лідери встановлюють світові ціни на відповідні види продукції. На вільному ринку продукції металургії ціни встановлюють на Лондонській біржі металів. Їх визначають на умовах поставки відповідних стандартних партій металів чи металевої сировини до морського торговельного порту Роттердам (Нідерланди). Переважно первинний алюміній і мідь використовують у машинобудуванні. Особливе місце займає виробництво транспортних засобів, наприклад, літаків.

3. ВИКОНАТИ ПРАКТИЧНУ РОБОТУ №8  ( у робочих зошитах)
ТЕМА: " Позначення на контурній уврті (знаками руху) глобальних ланцюгів доданої вартості "видобування алюмінієвої сировини-виробництво глинозему-виробництво первинного  алюмінію-споживання алюмінію.
МЕТА: удосконалити вміння позначати на контурній карті (знаками руху) глобальних ланцюгів доданої вартості.
ОБЛАДНАННЯ: атлас, статистичні матеріали.
ХІД РОБОТИ
1. ДАЙТЕ ВИЗНАЧЕННЯ ПОНЯТЬ:
Глобальні ланцюги доданої вартості-____________________________________________
2. З’ясуйте, звідки постачають боксити на Миколаївський глиноземний завод і куди відправляють оксид алюмінію, який з них виробляють.
3. Нанесіть на контурну карту ці підприємства та позначте стрілками різного кольору напрямки перевезення вантажів між ними.
4. Висновки.

БАЖАЮ УСПІХІВ!

Немає коментарів:

Дописати коментар