Образотворче мистецтво

ОБРАЗОТВОРЧЕ МИСТЕЦТВО 5 КЛАС 
ПОНЕДІЛОК 18.05.2020 РОКУ

ЗАВДАННЯ
ДЛЯ САМОСТІЙНОГО ОПРАЦЮВАННЯ ПІД ЧАС КАРАНТИНУ
(ЗА РОЗКЛАДОМ ПОНЕДІЛОК 18.05.2020 РОКУ)
       
ЗАВДАННЯ ВИКОНАТИ ДО 25.05.2020

ТЕМА: МИСТЕЦТВО НАВКОЛО НАС.
 ЗАВДАННЯ: 1. ОПРАЦЮВАТИ §30, §31 підручника ОБРАЗОТВОРЧЕ МИСТЕЦТВО 5 КЛАС

__________________________________________________
ОБРАЗОТВОРЧЕ МИСТЕЦТВО 6 КЛАС 
ПОНЕДІЛОК 18.05.2020 РОКУ

ЗАВДАННЯ
ДЛЯ САМОСТІЙНОГО ОПРАЦЮВАННЯ ПІД ЧАС КАРАНТИНУ
(ЗА РОЗКЛАДОМ ПОНЕДІЛОК 18.05.2020 РОКУ)
       
ЗАВДАННЯ ВИКОНАТИ ДО 25.05.2020

     ТЕМА: ЖАНРИ ОБ’ЄДНУЮТЬСЯ

   ЗАВДАННЯ: 1. ОПРАЦЮВАТИ  §33 ПІДРУЧНИКА (автори Калініченко О.В., Масол Л.М.) образотворче мистецтво 6 клас
       2. СТВОРИТИ КОМПОЗИЦІЮ, ДЕ ПОЄДНУЮТЬСЯ РІЗНІ ЖАНРИ. ( НА ВИБІР)


_________________________________________________________________________________


ОБРАЗОТВОРЧЕ МИСТЕЦТВО 5 КЛАС 
ПОНЕДІЛОК 04.05.2020 РОКУ


ЗАВДАННЯ
ДЛЯ САМОСТІЙНОГО ОПРАЦЮВАННЯ ПІД ЧАС КАРАНТИНУ
(ЗА РОЗКЛАДОМ ПОНЕДІЛОК 04.05.2020 РОКУ)
       
ЗАВДАННЯ ВИКОНАТИ ДО 18.05.2020


ТЕМА: НАРОДНІ ПРОМИСЛИ. ПЕТРИКІВСЬКИЙ РОЗПИС.ВИКОНАННЯ РОСЛИННИХ ЗОБРАЖЕНЬ НА ОСНОВІ ОБ’ЄДНАННЯ ЕЛЕМЕНТІВ ПЕТРИКІВСЬКОГО РОЗПИСУ.

ЗАВДАННЯ: 1. ОПРАЦЮВАТИ §28, §29 підручника ОБРАЗОТВОРЧЕ МИСТЕЦТВО 5 КЛАС
2. Створити  декоративну кахлю (із солоного тіста) - ст. 141 підручника;
або намалювати  фарбами декоративну композицію, яка складається із квітки (малювати пензлем), кетягу калини ( за допомогою пальця), "пірчастого листя" (використовувати мазок" кривеньке зернятко) - ст. 144,145, 146 підручника.
3. Перегляньте відео.

______________________________________________________
ОБРАЗОТВОРЧЕ МИСТЕЦТВО 6 КЛАС 
ПОНЕДІЛОК 04.05.2020 РОКУ


ЗАВДАННЯ
ДЛЯ САМОСТІЙНОГО ОПРАЦЮВАННЯ ПІД ЧАС КАРАНТИНУ
(ЗА РОЗКЛАДОМ ПОНЕДІЛОК 18.05.2020 РОКУ)
       
ЗАВДАННЯ ВИКОНАТИ ДО 18.05.2020

ТЕМА: БИТВА НА МОРІ. ТВОРЧІСТЬ ІВАНА АЙВАЗОВСЬКОГО.
ЗАВДАННЯ: 1.ОПРАЦЮВАТИ  §32 ПІДРУЧНИКА (автори Калініченко О.В., Масол Л.М.) образотворче мистецтво 6 клас

2. Намалювати малюнок на морську тематику (ст. 206-207 підручника)
3. Ознайомитися із творчістю І. Айвазовського.



_________________________________________________
ОБРАЗОТВОРЧЕ МИСТЕЦТВО 7 КЛАС 
ПОНЕДІЛОК 04.05.2020 РОКУ


ЗАВДАННЯ
ДЛЯ САМОСТІЙНОГО ОПРАЦЮВАННЯ ПІД ЧАС КАРАНТИНУ
(ЗА РОЗКЛАДОМ ПОНЕДІЛОК 04.05.2020 РОКУ)
       
ЗАВДАННЯ ВИКОНАТИ ДО 04.05.2020
      
      ТЕМА: КРАЇНА ФЕСТИВАЛІВ.
ЗАВДАННЯ: 1. ЗЛІПИТИ ІЗ ПЛАСТИЛІНУ ГОЛОВНУ НАГОРОДУ ФЕСТИВАЛЮ КУБОК, ПАМ’ЯТНУ СТАТУЕТКУ.

Фестиваль (франц. festival – свято, від латів.(латинський) festivus – веселий,
святковий), масове свято, що включає показ досягнень в області музики, театру, кіно,
естради. Спочатку виникли музичні фестивалі (Великобританія, поч. 18 ст); у 20 ст набули поширення міжнародні фестивалі.


Однією з головних ознак сучасного культурного простору України є надзвичайно швидке поширення фестивального руху, що, починаючи з 1990-років, охопив практично всі
міста та навіть села. Фестивалі як форма існування музичного мистецтва (альтернативна до сезонних концертів) утворили свого роду календар новітніх українських свят.
 « Таврійські ігри», « Червона рута», « Музик-фест», фольклорні фестивалі,
етнофестивалі майстрів декоративно-прикладного мистецтва …
Виготовлення нагород бере свій початок ще від древніх римлян. У наш час вони багато в чому вдосконалилися і тепер поняття « нагорода» - це який –небудь предмет, який
видається в честь перемоги, заохочення чи досягнення. 

Скульптор починає роботу з виготовлення ескізу, невеликого за розміром твору, у якому передає свій задум. 

Ескіз виконується з глини, пластиліну, іноді з воску. Знайшовши загальну композицію, автор відтворює ескіз більшого розміру з м'якого матеріалу.
За часів королів та лицарів виготовлення кубків призначалося для того, що б з них пили . 
Однак у наші дні все кардинально змінилося, і тепер - це елемент нагородження за досягнення в якій-небудь сфері. 

Виготовлення кубків з кожним днем набирає все більших
обертів, так стали з'являтися нові форми і використовуватися різні матеріали. Однак при
будь-якому виробництві кубків в обов'язковому порядку присутні стандартні елементи.


Кубки складаються з декількох, так би мовити стандартних елементів - це, найголовніший елемент - чаша, не менш важливий - ніжка та, звичайно ж, постамент. 
Чаші у кубках відрізняються своєю рельєфністю й візерунками, а також своїм діаметром, іноді на чаші присутні крила. 
Ніжки відрізняються своїми формами і вигинами, іноді в ніжці можуть бути присутніми додаткові елементи. Крім цього ніжка має різну висоту. Так, кубок одного виду має, як правило, ніжки трьох різних розмірів, які відповідають по своїй висоті займаному місцю переможця. 
Кубки відрізняються, за формою, за матеріалами (пластмаса, дерево, камінь, скло). 
В окремих випадках у комплектації кубків може
використовуватися кришка, яка розташовується на чаші. Сама ж кришка для зручності в подальшій експлуатації може мати тримач, це може бути жетон або ж фігурка, а точніше маленька статуетка.

У виготовленні кубків використовуються різні матеріали, як недорогі, так і дорогі.

Сучасні технології у виготовлення, дозволяють створити їх самих складних форм і з будь-якого матеріалу. Так завдяки технології лиття виробництво цієї нагороди легко
здійснюється із пластику й металу. Метал у виготовлення кубків може застосовуватися найрізноманітніший, оскільки литтю піддається абсолютно будь-який метал. При бажанні, дозволено здійснити і з таких дорогих металів як мідь, срібло і навіть золото.
Послідовність творчої роботи скульптора
 Задум митця.
 Вибір характерної форми
 Композиційна побудова в об'ємі.
 Виконання роботи в матеріалі, яке, у свою чергу, включає:
 виготовлення твору пластичними матеріалами.
 призначення замовлення;
 технологію виготовлення,
 форму виробів,
 кольорову гамму;

 вартість дизайнерського оформлення.
Саморобка Саморобний спортивний кубок переможця - KidmadeКубки.Нагородна атрибутика
___________________________________________________


ОБРАЗОТВОРЧЕ МИСТЕЦТВО 5 КЛАС 
ПОНЕДІЛОК 27.04.2020 РОКУ


ЗАВДАННЯ
ДЛЯ САМОСТІЙНОГО ОПРАЦЮВАННЯ ПІД ЧАС КАРАНТИНУ
(ЗА РОЗКЛАДОМ ПОНЕДІЛОК 27.04.2020 РОКУ)
       
ЗАВДАННЯ ВИКОНАТИ ДО 04.05.2020


ТЕМА: ЯК СТИЛІЗУВАТИ ПРИРОДНІ ФОРМИ.

ЗАВДАННЯ: 1. ОПРАЦЮВАТИ §27 ОБРАЗОТВОРЧЕ МИСТЕЦТВО 5 КЛАС
2. ВИКОНАЙТЕ ЗАМАЛЬОВКИ КВІТІВ АБО РОСЛИН. СТВОРІТЬ СТИЛІЗОВАНУ ФОРМУ КВІТКИ.
3. ПОЗНАЙОМТЕСЬ ІЗ ТВОРЧІСТЮ  КАТЕРИНИ БІЛОКУР


4. ПОЗНАЙОМТЕСЬ ІЗ ТВОРЧІСТЮ МАРІЇ ПРИЙМЕЧЕНКО



_________________________________________________
ОБРАЗОТВОРЧЕ МИСТЕЦТВО 6 КЛАС 
ПОНЕДІЛОК 27.04.2020 РОКУ


ЗАВДАННЯ
ДЛЯ САМОСТІЙНОГО ОПРАЦЮВАННЯ ПІД ЧАС КАРАНТИНУ
(ЗА РОЗКЛАДОМ ПОНЕДІЛОК 27.04.2020 РОКУ)
       
ЗАВДАННЯ ВИКОНАТИ ДО 04.05.2020 року

ТЕМА: БАТАЛЬНИЙ ЖАНР. СЮЖЕТИ ТА ОСОБЛИВОСТІ КОМПОЗИЦІЇ БАТАЛЬНОГО ЖАНРУ.
r6
ЗАВДАННЯ :1. ОПРАЦЮВАТИ  §31 ПІДРУЧНИКА (автори Калініченко О.В., Масол Л.М.) образотворче мистецтво 6 клас

2. СТВОРИТИ КОМПОЗИЦІЮ  (НАМАЛЮВАТИ) В БАТАЛЬНОМУ ЖАНРІ НА СЮЖЕТИ ІСТОРИЧНИХ ПОДІЙ (НА ВИБІР: КОЗАКИ, ЛИЦАРІ ТА ІН.)

ЗРАЗКИ МАЛЮНКІВ:

ПОЕТАПНЕ ВИКОНАННЯ МАЛЮНКА
w1

r5r6


Розмальовка Козаки | Розмальовки для дітей друк онлайн

Тороп С.О. Іван Сірко: складові військових успіхів (присвячується ..._________________________________________________________________________________
ОБРАЗОТВОРЧЕ МИСТЕЦТВО 7 КЛАС 
ПОНЕДІЛОК 27.04.2020 РОКУ


ЗАВДАННЯ
ДЛЯ САМОСТІЙНОГО ОПРАЦЮВАННЯ ПІД ЧАС КАРАНТИНУ
(ЗА РОЗКЛАДОМ ПОНЕДІЛОК 27.04.2020 РОКУ)
       
ЗАВДАННЯ ВИКОНАТИ ДО 04.05.2020
ТЕМА: ЛАНДШАФТНИЙ ДИЗАЙН ЯК ЗАСІБ ОРГАНІЗАЦІЇ СРЕДОВИЩА.

ЗАВДАННЯ:ОПРАЦЮВАТИ СТ. 140-145 ПІДРУЧНИКА.
_________________________________________________________________________________


ОБРАЗОТВОРЧЕ МИСТЕЦТВО 5 КЛАС 
ПОНЕДІЛОК 13.04.2020 РОКУ


ЗАВДАННЯ
ДЛЯ САМОСТІЙНОГО ОПРАЦЮВАННЯ ПІД ЧАС КАРАНТИНУ
(ЗА РОЗКЛАДОМ ПОНЕДІЛОК 13.04.2020 РОКУ)
       
ЗАВДАННЯ ВИКОНАТИ ДО 27.04.2020


ТЕМА: СИМВОЛІКА УКРАЇНСЬКОГО ОРНАМЕНТУ. ВИШИВКА-ТРАДИЦІЙНИЙ УКРАЇНСЬКИЙ ВИД ДЕКОРАТИВНО-УЖИТКОВОГО МИСТЕЦТВА.

ЗАВДАННЯ: 1. ОПРАЦЮВАТИ §26 ОБРАЗОТВОРЧЕ МИСТЕЦТВО 5 КЛАС
2.НАМАЛЮЙТЕ ЕСКІЗ ВИШИВКИ РУШНИКА.

Безкоштовні схеми для вишивки хрестикомСимволічне значення традиційних орнаментів українських вишитих ...Схеми вишивки рушників: від сватання до вінчання


_________________________________________________________________________________

 ОБРАЗОТВОРЧЕ МИСТЕЦТВО 6 КЛАС 
ПОНЕДІЛОК 13.04.2020 РОКУ


ЗАВДАННЯ
ДЛЯ САМОСТІЙНОГО ОПРАЦЮВАННЯ ПІД ЧАС КАРАНТИНУ
(ЗА РОЗКЛАДОМ ПОНЕДІЛОК 13.04.2020 РОКУ)
       
ЗАВДАННЯ ВИКОНАТИ ДО 27.04.2020
ТЕМА: ФРЕСКА І ВІТРАЖ. МОНУМЕНТАЛЬНИЙ ЖИВОПИС ХРАМІВ.
ЗАВДАННЯ :1. ОПРАЦЮВАТИ  §30 ПІДРУЧНИКА (автори Калініченко О.В., Масол Л.М.) образотворче мистецтво 6 клас


 Живопис – це один з видів образотворчого мистецтва, твори якого виконуються за допомогою фарб на пласкій поверхні (папір, картон, тканина, метал, дерево, скло, штукатурка тощо).



За практичним призначенням живопис поділяється на станковий, монументальний, декоративний, театрально-декораційний.



Монументальний живопис - це живописне зображення на внутрішніх або зовнішніх поверхнях архітектурних споруд. Зміст і образне вирішення композиції може бути самостійним, але вони не мають суперечити архітектурному стилеві споруди або інтер’єру, де знаходяться.



Монументальний живопис буває кількох видів: мозаїка, фреска, вітражі. В деякий джерелах сюди відносять ще й панно ( Декоративний малярський або скульптурний твір, призначений для оздоблення стіни чи стелі.)



Мозаїка – це картини, які роблять зі шматочків різнокольорових твердих матеріалів (смальти, природного кольорового каміння, кераміки, скла) добре підігнаних одне до одного та закріплених цементом або спеціальною мастикою на стіні.

Фреска ( у перекладі з італійської мови означає «свіжий», «сирий») наноситься на сиру штукатурку за короткий проміжок часу, коли розчин ще не затвердів і добре всотує фарбу.

Вітраж – це сюжетна або орнаментальна композиція, виконана з шматочків прозорого кольорового скла, яку скріплювали свинцевим обрамленням.

vitrag 3
2. НАМАЛЮВАТИ ЕСКІЗ ВІТРАЖУ НА РЕЛІГІЙНИЙ СЮЖЕТ АБО ВІКНО-РОЗУ ДЛЯ ХРАМУ ( НА ВИБІР ОЛІВЦЯМИ, АКВАРЕЛЛЮ, ФЛОМАСТЕРАМИ) - поетапне виконання завдання на ст.195. ПІДРУЧНИКА (автори Калініченко О.В., Масол Л.М.) образотворче мистецтво 6 клас

Послідовність виконання ескізу:
  • -підібрати формат паперу та мотив для вітражу;
  • -графітовим олівцем навести загальні лінії фону;
  • -виконати композицію малюнка олівцем;
  • -нанести детальні елементи малюнка;
  • -обвести всі контури темним кольором, імітуючи металевий каркас;
  • -зафарбувати елементи вітражу дотримуючись послідовності при роботі з фарбами (від світлішого до темнішого кольору).

Фреска і вітраж у культових спорудах - Історичний жанр та його ...

______________________________________________________

ОБРАЗОТВОРЧЕ МИСТЕЦТВО 7 КЛАС 
ПОНЕДІЛОК 13.04.2020 РОКУ


ЗАВДАННЯ
ДЛЯ САМОСТІЙНОГО ОПРАЦЮВАННЯ ПІД ЧАС КАРАНТИНУ
(ЗА РОЗКЛАДОМ ПОНЕДІЛОК 13.04.2020 РОКУ)
       
ЗАВДАННЯ ВИКОНАТИ ДО 27.04.2020
ТЕМА: ДИЗАЙН ІНТЕР’ЄРУ.

ЗАВДАННЯ: НАМАЛЮВАТИ ВЕЛИКОДНЮ КОМПОЗИЦІЮ ІЗ ПИСАНОК (НА ВИБІР) ЗА СХЕМАМИ : "ДЗВОНИК", "ХРЕСТ", "ГЕРДАН", СИМВОЛИ ТА ОРНАМЕНТИ  ПИСАНОК - НА ВИБІР.

Хата — житловий простір людини, місце родинних обрядів, символ добробуту.



Оздоблення хати як зовні, так і всередині мало не тільки естетичне значення, але й

виконувало певні інформативні  функції. Інтер'єр української хати постійно

змінювався відповідно до днів тижня та великих свят. Якщо в будні долівка( підлога) була незастеленою, то в неділю кожна господиня застеляла долівку тканими ряднинами,

доріжками. Стіл у неділю застеляли святковою вишитою чи з тканим візерунком скатеркою,на стіл клали хліб, сіль, ставили квіти. Святково вбирали також ліжка: накриваликрасивішими покривалами (веретами), подушки виставляли одна на одну в вишитихнаволочках. Широко використовували штучні квіти для оздоблення покуті, сволока, а також прикрашали стіни витинанками чи іншими паперовими прикрасами, які час від часу заміняли на новіші. Перед неділею обов'язково підбілювали, підмазували й поновлювали декор на печіта стінах.



Кожне річне свято вимагало своїх атрибутів, прикрас, елементів інтер'єру.

Так, на Різдво виставляли Дідуха з жита, пшениці або вівса. На стіл під скатертину клали солому,часник. На стелю підвішували різні прикраси у вигляді птахів, їжаків чи "павучків",виготовлених із паперу, глини, яєць, колосків. На столі обов'язково лежав обрядовий хліб — калачі.



Перед Великоднем хата обновлялася, милася, підмазувалася, білилася. Це своєрідне

очищення після зимового періоду мало значення весняного оновлення життя. Особливою

прикметою Великодніх свят були насамперед писанки та крашанки, складені на святковому столі, де стояв також кошик з освяченими великодніми короваями. Стіни прикрашалися новими рушниками та штучними квітами.



На Зелені свята ( Трійцю) хата прикрашалася овочами, квітами, своєрідними

рослинними оберегами у вигляді віночків, букетиків, які освячувалися і протягом року

використовувалися для лікування, обкурювання, магічних дій. Отже, кожної пори року хатнєгосподарство мало свою символіку.Архітектура українського житла надзвичайно розмаїта імає свої регіональні особливості, відмінності у плануванні та інтер'єрі.

ВЕЛИКОДНІХ КОМПОЗИЦІЙ ІЗ ПИСАНОК ІСНУЄ БЕЗЛІЧ. 
ОСНОВНІ ВИДИ : 1. КОМПОЗИЦІЯ "ХРЕСТ
2. КОМПОЗИЦІЯ "ДЗВОНИК"
3. КОМПОЗИЦІЯ " ГЕРДАН"
СХЕМИ ВЕЛИКОДНІХ КОМПОЗИЦІЙ: "ДЗВОНИК", "ХРЕСТ", "ГЕРДАН"
БАЖАЮ УСПІХІВ!__________________________________________




 ОБРАЗОТВОРЧЕ МИСТЕЦТВО 7 КЛАС 
ПОНЕДІЛОК 06.04.2020 РОКУ


ЗАВДАННЯ
ДЛЯ САМОСТІЙНОГО ОПРАЦЮВАННЯ ПІД ЧАС КАРАНТИНУ
(ЗА РОЗКЛАДОМ ПОНЕДІЛОК 06.04.2020 РОКУ)
       
ЗАВДАННЯ ВИКОНАТИ ДО 13.04.2020

ТЕМА: ЗАЧІСКА - КРАСА І СТИЛЬ, ЩО СТВОРЮЄ ДИЗАЙНЕР
ЗАВДАННЯ:ОПРАЦЮВАТИ СТ.176-185 ПІДРУЧНИКА,

ВИКОНАТИ НАЧЕРК ( НА ВИБІР) ХУДОЖНЬОГО МОДЕЛЮВАННЯ ЗАЧІСКИ ДЛЯ СТВОРЕННЯ ІНДИВІДУАЛЬНОГО СТИЛЮ ЛЮДИНИ.


______________________________________________________


 ОБРАЗОТВОРЧЕ МИСТЕЦТВО 6 КЛАС 
ПОНЕДІЛОК 06.04.2020 РОКУ


ЗАВДАННЯ
ДЛЯ САМОСТІЙНОГО ОПРАЦЮВАННЯ ПІД ЧАС КАРАНТИНУ
(ЗА РОЗКЛАДОМ ПОНЕДІЛОК 06.04.2020 РОКУ)
       
ЗАВДАННЯ ВИКОНАТИ ДО 13.04.2020
ТЕМА: РЕЛІГІЙНИЙ ЖАНР У КУЛЬТОВИХ СПОРУДАХ.СЮЖЕТИ РЕЛІГІЙНОГО ЖАНРУ.
ТВОРЧІСТЬ ПІТЕРА БРЕЙГЕЛЯ СТАРШОГО.

ЗАВДАННЯ:ОПРАЦЮВАТИ  §29 ПІДРУЧНИКА (автори Калініченко О.В., Масол Л.М.) образотворче мистецтво 6 клас

СТВОРИТИ МОЗАЇЧНУ КОМПОЗИЦІЮ (АПЛІКАЦІЯ З ПАПЕРУ) НА ВИБІР З ТЕМ : "СТВОРЕННЯ СВІТУ2", "РАЙСЬКИЙ САД", КОВЧЕГ НОЯ", "ВАВИЛОНСЬКА ВЕЖА" 


_____________________________________________________

 ОБРАЗОТВОРЧЕ МИСТЕЦТВО 5  КЛАС 
ПОНЕДІЛОК 06.04.2020 РОКУ


ЗАВДАННЯ
ДЛЯ САМОСТІЙНОГО ОПРАЦЮВАННЯ ПІД ЧАС КАРАНТИНУ
(ЗА РОЗКЛАДОМ ПОНЕДІЛОК 06.04.2020 РОКУ)
       
ЗАВДАННЯ ВИКОНАТИ ДО 13.04.2020
ТЕМА: УКРАЇНСЬКА ПИСАНКА. СИМВОЛІЧНА МОВА ПИСАНОК.
ЗАВДАННЯ:СТВОРИТИ ЕСКІЗ ВЕЛИКОДНЬОЇ ПИСАНКИ ( ОЛІВЦІ ),

___________________________________________________


ОБРАЗОТВОРЧЕ МИСТЕЦТВО 5  КЛАС 
ПОНЕДІЛОК 30.03.2020 РОКУ


ЗАВДАННЯ
ДЛЯ САМОСТІЙНОГО ОПРАЦЮВАННЯ ПІД ЧАС КАРАНТИНУ
(ЗА РОЗКЛАДОМ ПОНЕДІЛОК 30.03.2020 РОКУ)
       
ЗАВДАННЯ ВИКОНАТИ ДО 06.04.2020

 1. ПЕРЕГЛЯНЬТЕ ПРЕЗЕНТАЦІЮ ПРО ОРНАМЕНТ

  2.  ПРОЧИТАЙТЕ ПРО ОРНАМЕНТАЛЬНУ КОМПОЗИЦІЮ, 
ЇЇ ЕЛЕМЕНТИ ТА ВИДИ ОРНАМЕНТІВ.

     У    народних орнаментах, які прикрашають побутові речі, відбито тисячолітній інтелектуальний досвід народу-творця. Художня мова народних орнаментів така ж багата, як і мова народної поетичної творчості, тому заслуговує на глибоке вивчення.  

     Орнамент (від лат. ornamentum — прикраса) — візерунок, побудований на ритмічному повторенні геометричних елементів, стилізованих тваринних чи рослинних мотивів. Стилізація — процес узагальнення предмета за формою та кольором на основі добирання найвиразніших його рис. 
     Процес стилізації складний, але дуже цікавий.
       
      Орнамент як прикраса відіграє функцію естетичного оздоблення тіла людини (ювелірні прикраси), приміщення (розписи, предмети декоративно-ужиткового мистецтва), споруди (архітектурні прикраси) чи будь-якого іншого простору. 

      Орнамент — це досить складна система, що компонується з різноманітних елементів, знаків, символів, які взаємодіють та створюють цілісну енергетичну картину, зрозуміти яку сьогодні доволі складно. Кожен з орнаментальних символів приховує етапи історичного розвитку людства (знаки первісних культур, середньовічні релігійні символи, метафори народно-поетичного осмислення, а також символи, притаманні сучасним естетичним канонам).

      Орнаменти мають власну класифікацію. 
      Вони бувають: геометричними; рослинними; зооморфними (зображення тварин); антропоморфними (зображення людей); космогонічними (солярні знаки — зображення Сонця і планет, уявлень про їх рух та про конструкцію і функціонування світу); епіграфічними (орнаменталізовані написи, наприклад слов'янська в'язь, арабське письмо), скейоморфними (у перекладі з грецьк.— знаряддя, посуд; наслідування слідів різних технічних засобів, наприклад лозоплетіння, ткання, обв'язування ременем, шнуром, окуття).
      Будь-який орнамент складається з елементів.
      Елемент орнаменту — найпростіший зв'язок кількох ліній, які утворюють елементарну фігуру геометричного чи довільного вигляду.
З      З  елементів складається модульна фігура. Модуль в орнаменті — основна фігура чи композиція ліній, яка створює та тримає орнамент у його ритмічній послідовності. (Запис до словничків.)
      Поєднання двох і більше модулів утворює фігури орнаменту. Однією з найпростіших фігур є кут і хрест, що складаються з двох елементів. Ритмічним повторенням фігур створюється мотив орнаменту. Мотив може визначатися формою елементів, знаків, конкретизованих зображень, що утворюють орнамент, або особливостями побудови — пропорціями, ритмом, типом симетрії.
     За композицією орнаменти бувають: у смужці, у квадраті, у колі, у прямокутнику, у трикутнику.

       Учнівські роботи.    
       Орнамент, виконаний фарбою і пензлями (1); витинанки (2, 3).



    
2 3. ОБЕРІТЬ ВЛАСНИЙ ОРНАМЕНТ, НАМАЛЮЙТЕ МАЛЮНОК, ВІН МОЖЕ БУТИ ВИКОНАНИЙ БУДЬ-ЯКОЮ ТЕХНІКОЮ ВИКОНАННЯ (ОЛІВЦІ, ФЛОМАСТЕРИ, ФАРБИ)

        
      НАДАЮ ЗРАЗОК ПОЕТАПНОГО ВИКОНАННЯ РОСЛИННОГО ОРНАМЕНТУМалюємо український орнаменти і візерунки крок 1
        Зроби ескіз візерунку.
        
          Малюємо український орнаменти і візерунки крок 2
          Деталізуй малюнок, додай дрібні деталі: виноградну лозу, тичинки тощо.
Малюємо український орнаменти і візерунки крок 4
          Зітри непотрібні лінії.
          Малюємо український орнаменти і візерунки крок 5  Розфарбуй малюнок.
        Малюємо український орнаменти і візерунки крок 7
         
         
          БАЖАЮ УСПІХІВ!

ОБРАЗОТВОРЧЕ МИСТЕЦТВО 6 КЛАС 
ПОНЕДІЛОК 30.03.2020 РОКУ


ЗАВДАННЯ
ДЛЯ САМОСТІЙНОГО ОПРАЦЮВАННЯ ПІД ЧАС КАРАНТИНУ
        
ЗАВДАННЯ ВИКОНАТИ ДО 06.04.2020

1. ДІЗНАЙТЕСЯ ПРО ІСТОРИЧНИЙ ЖАНР У МИСТЕЦТВІ, ПРО ЙОГО ХАРАКТЕРНІ ОСОБЛИВОСТІ.

Історичні сюжети та образи розкриваються у творах графіки, живопису, скульптури. 
Історичний жанр тісно пов'язаний із міфологічним, релігійним і батальним жанрами.
Якщо художник прагне зобразити певні події в історії людства, показати значення в них окремих історичних осіб, тоді він звертається до історичного жанру. Характерним для творів на історичні теми є відтворення одягу персонажів, предметного середовища, притаманних певній добі та країнам.
Микола Реріх. Ярослав Мудрий (фрагмент)
«Здача Бреди» — один з най відоміших живописних творів історичного жанру. У ньому зображено події червня 1625 року, а саме — сценупередання губернатором ключів від голландського міста Бреди головнокомандувачу іспанськими військами після багатомісячної облоги фортеці. Тому саме ключі є центром симетричної композиції картини.

За розмірами — це найбільше полотно художника. Інша назва картини — «Списи», зумовлена тим, що майже третину полотна займають списи, які символізують дух перемоги іспанського війська. У цій роботі митець уперше зумів створити протилежні за характером образи військових: розгублених голландців і самовпевнених іспанців. Деякі дослідники вважають, що праворуч від коня художник зобразив самого себе.
Для багатофігурної сюжетної композиції в живописі художники спочатку створюють до неї ескізи. Тут митці не лише уточнюють характерні риси образів, ай шукають варіанти композиції, рівновагу світлих і темних плям.

Ілля Рєпін. Запорожці пишуть листа турецькому султану

2. ОЗНАЙОМТЕСЯ ІЗ ТЕХНІКОЮ"ГРИЗАЙЛЬ", "МОНОХРОМНИЙ ЖИВОПИС",СЕПІЯ, ПОНЯТТЯ"ТОН"

Якщо ілюстрація виконана в одному кольорі,то такий живопис називають монохромним. 
Він створюється в техніці гризайль.

Зображення, намальовані в цій техніці, різняться лише за тоном і виконуються тушшю або аквареллю: чорною фарбою або коричневою (сепією).

Т. Шевченко часто використовував сепію у своїй творчості.


Секрети художніх матеріалів і технік. Сепія

Сепія — художній матеріал; акварельна фарба, глина з домішками пігменту, отриманого з молюска каракатиці (сепії); художня техніка, що використовує відтінки коричневого кольору.


Сепія набула поширення серед європейських художників у середині XVIII ст. Використовується переважно в акварелі для малювання пером і пензлем. Під час малювання сепією застосовується «розмивка» — прийом роботи пензлем з додаванням значної кількості води, що надає складні різноманітні живописні ефекти.

Монохромний живопис — живопис,виконаний в одному кольорі.

Гризайль — живопис, виконаний тональними градаціями одного кольору (найчастіше сепією або сірим); художня техніка.

Тон — різний ступінь темності кольору.

3. ВИВЧІТЬ ТВОРЧІСТЬ ХУДОЖНИКІВ ШЕВЧЕНКА Т.Г. ,  ДІЄГО ВЕЛАСКЕСА.

Портрет митця. Тарас Шевченко

Тарас Григорович Шевченко (1814-1861) — геніальний український поет і художник. Народився в с. Моринцях Звенигородського повіту Київської губернії (зараз Черкаська обл.) у сім'ї кріпаків. З дитинства захоплювався малюванням, складанням віршів. Юнаком приїхав до Петербурга, разом з поміщиком П. Енгельгардтом. Тут він зустрів земляка — художника І. Сошенка та познайомився з відомими діячами культури, які доклали зусиль, щоб викупити його з кріпацтва.

У 24-річному віці Тарас вступив до Петербурзької академії мистецтв, де навчався у класі видатного російського живописця Карла Брюллова.Зависокі успіхи в навчанні був нагороджений медалями. У 1860 р. Академією мистецтв було присвоєно Тарасу Шевченкові звання академіка гравюри.


Подорожуючи Україною, Т. Шевченко замальовував пам'ятки архітектури, пов'язані з історичними подіями: «Богданова церква. в Суботові» (батьківщина гетьмана Богдана Хмельницького), «Видубицький монастир», збудований сином київського князя Ярослава Мудрого — Всеволодом, «Покровська січова церква», що на Катеринославщині, «Вознесенський собор у Переяславі».
У картинах історичного жанру Т. Шевченко створював детальні сюжетні композиції, спираючись на їхні описи в історичних працях.

Так, у картині «Смерть Богдана Хмельницького» з документальною точністю зображено драматичний момент української історії — передання Богданом Хмельницьким гетьманських клейнодів синові Юрію.

Т. Шевченко був першим художником, який звернувся до ілюстрування повісті М. Гоголя «Тарас Бульба». Події, що зображені в цьому творі, також пов'язані з історією України.
Тарас Шевченко. Смерть Богдана Хмельницького
ТВОРЧІСТЬ  ДІЄГО ВЕЛАСКЕСА


4. СТВОРІТЬ КОМПОЗИЦІЮ НА ІСТОРИЧНУ ТЕМУ В ТЕХНІЦІ "ГРИЗАЙЛЬ" (НА ОСНОВІ КОРИЧНЕВОГО КОЛЬОРУ).

Матеріали: аркуш паперу, олівець, пензлик, фарби, стаканчик, гумка

Поради

Спочаткуна ескізі визначте, що в композиції буде головним, які персонажі будуть її центром;
 Щоб привернути увагу застосуйте контраст;
 Добирайте різні відтінки коричневого кольору на палітрі;

 Це допоможе передати об’єм і простір.

БАЖАЮ УСПІХІВ!




 ОБРАЗОТВОРЧЕ МИСТЕЦТВО 7  КЛАС 
ПОНЕДІЛОК 30.03.2020 РОКУ

ЗАВДАННЯ
ДЛЯ САМОСТІЙНОГО ОПРАЦЮВАННЯ ПІД ЧАС КАРАНТИНУ
       
ЗАВДАННЯ ВИКОНАТИ ДО 06.04.2020

1. ОПРАЦЮВАТИ ТЕМУ УРОКУ: "СУЧАСНИЙ ДИЗАЙН ТА ІМІДЖ ЛЮДИНИ. СТИЛЬ-ЗАБАГАНКА ДИЗАЙНЕРА ЧИ ПОКЛИК ДУШІ?"

Елементи дизайну — частини або компоненти, які можна виділити і визначити в будь-якій візуальній композиції або творі мистецтва. Вони створюють структуру твору, і можутьнести безліч різних ідей. Елементами дизайну є: крапка, лінія, форма (фігура), рух, колір,візерунок, текстура, простір, текст, шрифт.


Дизайн одягу - моделювання та конструювання одягу. Продумуючи форму і крій,
колірне рішення, підбираючи матеріали для сучасного одягу, дизайнер створює неповторнийобраз, що запам'ятовується.

Дизайнери моди (художник-модельєр) - це художники, які створюють нові фасони,аксесуари і предмети одягу.

Мода -(фр. mode, від лат. modus — міра, образ, спосіб, правило, розпорядження) нетривале панування певного смаку в певній сфері життя чи культури.
Костюм (від італ. costume - звичай) - визначена систему предметів та елементів одягу,які поєднані єдиним замислом та призначенням, відображаючи соціальну, національну,регіональну належність, стать, вік та професію споживача.

Стилізація - це спрощення і декорування форми.

Стиль (з грец. stylus - паличка) - сукупність найтиповіших ознак, засобів виразності,творчих прийомів, які склалися в процесі творчої діяльності митця або у певного народу в певний історичний період.

ВІДОМІ ХУДОЖНИКИ-МОДЕЛЬЄРИ:
 Коко Шанель, Поль Готьє,
Олексій Залєвський, Сергій Єрмаков, Оксана Караванська, Лілія Пустовіт

У сучасному світі прийнято вирізняти чотири основні стилі:
 класичний, романтичний, спортивний та фольклорний, кожен з яких має свої особливі різновиди.
Фольклорний стиль
Класичний стиль.

Романтичний стиль


Спортивний стиль
 2. ПРАКТИЧНЕ ЗАВДАННЯ
 СТВОРІТЬ ЕСКІЗИ СУЧАСНОГО ЖІНОЧОГО ЧИ ЧОЛОВІЧОГО КОСТЮМУ ІЗ      ВИКОРИСТАННЯМ НАРОДНИХ МОТИВІВ.
 Інструктаж «Правила користування олівцями».
Перед початком роботи.
1.Перевірити чи олівці готові до роботи, чи підстругані вони.
2. Покласти олівці до пеналу, щоб вони не котилися.
Під час роботи.
1.Олівці тримати на відстані 30 см від очей.
2. Використовувати їх за призначенням.
3. Для заточування використовувати лише підстругачки, а не леза чи інші гострі
предмети.
4. Не допускати псування шкільного майна, не обмальовувати парти.
По закінченню роботи.
1.Покласти олівці до пеналу.
2. Прибрати робоче місце.
Дії у непередбачуваних ситуаціях.
1.Якщо гострий предмет потрапив у очі необхідно викликати лікаря, потерпілого
попросити не рухатися.
2.Якщо пошкоджено шкіру і виникла кровотеча, то - промити водою, дезінфікувати
рану та заклеїти її лейкопластиром.

 Виконання практичного завдання
Давайте пригадаємо пропорції чоловічої та жіночої фігури 


 Ескіз моделі одягу повинен відповідати вимогам:
бути зрозумілим;бути естетично привабливим;передавати справжні пропорції моделі.

Необхідно продумати композицію малюнка на аркуші. Провести лінію вертикалі в
центрі малюнка – висоту фігури. Відзначити на вертикалі вісім рівних відрізків, відповідних
пропорціям тіла:

1 - голова;
2 - лінія грудей;
3 - лінія талії;
4 - лінія стегон;
5 - середина стегна;
6 - лінія коліна;
7 - середина гомілки;
8 - лінія стопи.

В результаті отримуємо геометричну фігуру схожу на робота, з усіма чітко зазначеними
суглобами.
Промальовувємо форму тіла з урахуванням рельєфів м'язів і специфіки будови фігури.
Закінчується робота детальним промальовуванням предметів, деталей і передачею
кольору.
Хлопцям пропоную намалювати ескізчоловіка , а дівчатам - жінки в костюмах із елементами народних мотивів.






Фантазуйте, підходьте творчо, моделюйте!
Бажаю успіхів!

Немає коментарів:

Дописати коментар